نمودارهاي اصلي قيمت در تحليل تكنيكال


در اين پست به بررسي سه نوع از نمودارهاي اصلي كه تحليلگران بيشتر از آنها استفاده ميكنند ميپردازيم ، همانطور كه گفتيم سه نوع نمودار اصلي داريم البته نمودارهاي ديگري هم هستند كه بعضي از تحليل گران از آنها استفاده ميكنند كه جزو بحث ما نيستند . حال به معرفي سه نمودار اصلي ميپردازيم با مجيك نيوز همراه باشيد.

نمودار خطي :

اولبن و ساده ترين نموداري كه معرفي ميكنيم ، نمودار خطي است كه به صورت يك خط نمايش داده مي شود ، نمودار خطي از به هم متصل كردن قيمت هاي بسته شدن هر دوره تشكيل ميشود.به طور مثال اگر نمودار ما در تايم فريم روزانه باشد، قيمت بسته شدن هر روز قيمت به هم متصل شده و يك نمودار خطي را شكل ميدهد.اين مورد براي انواع تايم فريم ها صدق ميكند.

نمودار خطي

 

نمودار ميله ايي:

دومين نموداري كه معرفي ميكنيم نمودار ميله ايي است كه جزئيات بيشتري را در اختيار تحليل گران قرار ميدهد.نام ديگر اين نمودار OHLC ميباشد،زيرا قيمت باز شدن (Open) ، بالاترين قيمت (High) ، پايين ترين قيمت (Low) و قيمت بسته شدن (Close) را نشان ميدهد.

نمودار ميله ايي

آموزش بورس | آموزش تحليل تكنيكال | انواع نمودار

نمودار شمعي ژاپني:

يكي از بهترين و كاملترين نمودارهايي كه اكثر تحليل گران از آن استفاده ميكنند نمودار شمعي ژاپني است ، اين نمودار نه مثل نمودار خطي گنگ است و نه مثل نمودار ميله ايي نياز به دقت بالا دارد ، در اين نمودار سايه ها بالاترين و پايين ترين قيمت را نمايش ميدهند و بدنه هم قيمت باز و بسته شدن را نمايش ميدهند و همچنين رنگ بدنه كندلهاي سعودي و نزولي با يكديگر متفاوت ميباشد، در مطالب بعدي اين نمودار ها را با جزئيات بيشتري مطرح خواهيم كرد.

نمودار شمعي

 

  انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 125

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما